A subrepresentação de mulheres no ingresso à educação superior brasileira em ciências, tecnologias, engenharias e matemática (CTEM) neste século
This study aims to present the evolution of the entry of women in Brazilian higher education in courses in the area of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM), from 2000 to 2018, based on official data collected annually through the Higher Education Census. It also sought to present...
| Main Author: | Almeida, Nuzyare Moura de |
|---|---|
| Other Authors: | Casaca |
| Format: | Dissertação |
| Language: | Portuguese |
| Published: |
Universidade de Lisboa
2024
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://hdl.handle.net/20.500.14135/979 |
Similar Items
-
Um pé na cozinha:
by: Machado, Taís de Sant'Anna
Published: (2024) -
A independência das agências reguladoras brasileiras
by: Lenzi, Raphael Tiago
Published: (2024) -
A desigualdade educacional entre negros e brancos: a importância da atenção à primeira infância
by: Almeida, carlos Augusto dos Santos
Published: (2025) -
Encontros com a EJA: construindo sentidos de aprender e ensinar inglês
by: Almeida, Débora Torquato de
Published: (2024) -
Relatório Síntese de Área: Matemática: Licenciatura
by: Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira
Published: (2025)